Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Ομιλια Αιμιλίας Λαδοπούλους για Θράκη και Πωμάκους.

Αγαπητοί φίλοι.
Σας πληροφορώ ότι την Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου και ώρα 
5:00 μ. μ. στο ξενοδοχείο ΑΜΑΛΙΑ (απέναντι από τον Εθν. 
Κήπο - δίπλα στον σταθμό τού ΜΕΤΡΟ /Σύνταγμα) θα μιλήσει 
η κ. Αιμιλία Λαδοπούλου με θέμα την Θράκη και τους Πωμάκους.
Συνιστώ σε κάθε ενδιαφερόμενο/η να παρακολουθήσει την 
ομιλία αυτή (αν είναι δυνατόν) , δεδομένου ότι  η κ. Λαδοπούλου
ως Θρακιώτισσα είναι δόκιμη ομιλίτρια με πολυετή αγωνιστικό-
τητα πάνω σ' αυτό το εθνικό θέμα.
Επίσης η παρουσία σας είναι και μια ευκαιρία για να συναντη-
θούν παλιοί φίλοι και να δημιουργηθούν νέες γνωριμίες.
Παρακαλώ να προωθήσετε την ανακοίνωση αυτή και σε κάθε
άλλον ενδιαφερόμενο/η
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς.


Νίκος Καρπούζης

ΠΑΝΑΓΗΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ: ''Καταλυτικός ο ρόλος ΗΠΑ για το Κυπριακό'', ξεχνώντας όμως..

Σάββα Ιακωβίδη- Το σχέδιο Ανάν βρικολακιάζει ..

Το σχέδιο Ανάν βρικολακιάζει με όσα καταγράφονται στο υπό αποδοχήν κοινό ανακοινωθέν

Του Σάββα Ιακωβίδη

Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είναι αποφασισμένος να προχωρήσει σε συνομιλίες. -Αναιρεί και όλες τις ανένδοτες απορρίψεις και διακηρύξεις του. - Η αξιοπιστία του Νικόλα και η αποχώρηση του ΔΗΚΟ

Ο Ν. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ δεν έχει παρά μία, έντιμη και αξιοπρεπή επιλογή: Να αποχωρήσει από την Κυβέρνηση

Σε συνέντευξή του στα αθηναϊκά «Νέα», μία μόλις εβδομάδα μετά τη σωτήρια απόρριψη του σχεδίου Ανάν από τη συντριπτική πλειοψηφία του κυπριακού Ελληνισμού, στις 24 Απριλίου 2004, ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Ν. Αναστασιάδης διαβεβαίωνε πως το σχέδιο θα επανερχόταν και θα επιβαλλόταν ως λύση στο Κυπριακό.

Να επισημάνουμε τη δήλωση-θέση του τότε ΓΓ του ΑΚΕΛ Δ. Χριστόφια, το βράδυ του δημοψηφίσματος, ότι το κόμμα του ψήφισε «όχι» στο σχέδιο για να τσιμεντώσει το «ναι». Με δέκα χρόνια ακριβώς καθυστέρηση και χωρίς ποτέ να το απορρίψει, ο Ν. Αναστασιάδης επιχειρεί νεκρανάσταση και βρικολάκιασμα του σχεδίου. Να αναφέρουμε, χάριν της ιστορίας, ότι ο Πρόεδρος αναίρεσε, την προτεραία μόλις των εκλογών, δέσμευσή του ότι θα σχημάτιζε κυβέρνηση καλύτερη και αξιότερη από εκείνην του προκατόχου του. Σχημάτισε κυβέρνηση καθαρά από σεσημασμένους Αναν-ιστές, ενώ ο περίγυρός του επίσης αποτελείται από Αναν-ιστές.



Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είναι αποφασισμένος να προχωρήσει σε συνομιλίες και λύση έστω και αν μείνει μόνος. Μάλλον αυτό θα συμβεί εντός των προσεχών ημερών, αφού ήδη το ΔΗΚΟ και ο Ν. Παπαδόπουλος θεωρούν ότι έχουν εξαπατηθεί από τον Πρόεδρο, επειδή αναίρεσε τις προεκλογικές δεσμεύσεις του προς αυτούς. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Νικόλα, την περ. Τετάρτη: «Θα επαναλάβω μία πάγια, καθαρή θέση του ΔΗΚΟ: Αναμένουμε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να τηρήσει τις προγραμματικές του θέσεις έναντι του ΔΗΚΟ και έναντι του κυπριακού λαού».

Εξάλλου, σε συνέντευξη Τύπου την περ. Πέμπτη, ο Ν. Παπαδόπουλος υποστήριξε ότι το προσχέδιο της κοινής διακήρυξης αποτελεί «κακή βάση» που, αν ισχύσει, θα οδηγήσει σε «κακή λύση» και επισήμανε πως το «κείμενο Συμφωνίας επαναφέρει φρασεολογία και πρόνοιες του σχεδίου Ανάν, είναι διάσπαρτο με εποικοδομητικές ασάφειες, αναγνωρίζει την ύπαρξη συμφωνηθέντων θεμάτων και επικυρώνει έτσι το ‘έγγραφο Ντάουνερ’». Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γ. Ομήρου, ο Δ. Συλλούρης του ΕΥΡΩΚΟ και οι Οικολόγοι, ενώ ο Αβ. Νεοφύτου, Πρόεδρος του ΔΗΣΥ, υποστήριξε τον Πρόεδρο. Το ΑΚΕΛ τάχθηκε υπέρ των συνομιλιών.


Επιστροφή στο παρελθόν


Το περιεχόμενο του προσχεδίου του κοινού ανακοινωθέντος, όπως σχηματοποιήθηκε από τους Αμερικανούς και υποβλήθηκε στους Αναστασιάδη και Έρογλου, βρίθει ασαφειών αλλά και προσχωρήσεων σε εξόφθαλμα τουρκικές θέσεις. Αρχίζοντας με την ιθαγένεια, γίνεται λόγος για τρικέφαλη ιθαγένεια, μία για το νέο ομόσπονδο κράτος και από μία για τα δύο συνιστώντα κρατίδια. Επίσης, παρατηρείται εμφανής αναφορά στο έγγραφο Ντάουνερ, αφού μιλά για «άλυτα βασικά θέματα». Να θυμίσουμε πως προεκλογικά, ο Ν. Αναστασιάδης δεσμεύτηκε, ανάμεσα σε άλλες δεσμεύσεις του προς το ΔΗΚΟ, ότι θα απέσυρε το έγγραφο Ντάουνερ ως απαράδεκτο.

Όσον αφορά την κυριαρχία, τα πράγματα είναι εξόχως επικίνδυνα, επειδή γίνεται λόγος για «μια νομική προσωπικότητα και μία κυριαρχία, η οποία θα προέρχεται εξίσου από τους Ε/κ και τους Τ/κ». Με βάση, όμως, το διεθνές δίκαιο, η μία, μόνη και αδιαίρετη κυριαρχία εκπηγάζει από τον λαό και όχι από κοινότητες ή τους Ε/κ και τους Τ/κ. Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γ. Ομήρου έχει δίκαιο, όταν επισημαίνει πως η διατύπωση στο προσχέδιο του κοινού ανακοινωθέντος παραπέμπει σε τρικέφαλη κυριαρχία. Επίσης, φαίνεται να έχει δίκαιο όταν υποβάλλει ότι είναι επικίνδυνη η αποδοχή της τουρκικής θέσης, ότι η κυριαρχία εκπηγάζει ισότιμα από τις δύο κοινότητες, όπως ακριβώς προνοούσαν και οι «Ιδέες Γκάλι». Ακόμα αποτελεί τουρκική θέση όπως το κατάλοιπο εξουσίας ασκείται από τα συνιστώντα κράτη, μακριά από παρεμβάσεις της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, πριν ακόμα ξεκαθαρίσει ποιες θα είναι οι εξουσίες και οι αρμοδιότητες.

Είναι εμφανές πως πρόνοιες του σχεδίου Ανάν επανέρχονται εν δυνάμει στο προσχέδιο του κοινού ανακοινωθέντος και δι’ αυτών επιχειρείται παρθενογένεση του νέου πολιτειακού μορφώματος. Δηλαδή, αντί η διεθνώς αναγνωρισμένη Κυπριακή Δημοκρατία να μετεξελιχθεί ομαλά σε ένα ομόσπονδο ευρωπαϊκό κράτος, θα δημιουργηθεί ξανά διά παρθενογένεσης από δύο συνιστώντα ίσα κράτη, θέση που διαχρονικά προτάσσουν οι Τούρκοι. Με απλά λόγια: Οι Τούρκοι, πριν ακόμα αρχίσουν συνομιλίες, πετυχαίνουν τις περισσότερες διεκδικήσεις τους, ενώ εμφανώς η ελληνική πλευρά υποχωρεί και προσχωρεί σε τουρκικές θέσεις.

Τι δεσμευόταν ο Ν. Αναστασιάδης

ΣΤΙΣ 24/9/2012, επιδόθηκε στα μέλη της Κ.Ε. του ΔΗΚΟ το έγγραφο της συμφωνίας με τον ΔΗΣΥ και τον Ν. Αναστασιάδη. Στο Κυπριακό η συμφωνία εδραζόταν σε 9 σημεία. Μεταξύ άλλων σημαντικών, απορρίφθηκε το σχέδιο Ανάν ή παραλλαγές του. Επίσης, απορριπτόταν και αποκλειόταν όποια μορφή λύσης που θα οδηγούσε σε νομιμοποίηση του στάτους κβο ή δύο χωριστών κρατών. Απορρίπτονταν επίσης προτάσεις ή προσφορές που υποβλήθηκαν από την πλευρά μας (οι γενναιόδωρες προτάσεις Χριστόφια) ή και συγκλίσεις, που βρίσκονται σε πλήρη δυσαρμονία με το συμφέρον του λαού και τις ευρωπαϊκές αξίες. Δηλ. συμφωνήθηκε και ο Ν. Αναστασιάδης δεσμεύτηκε να αποσύρει την εκ περιτροπής προεδρία, την παραμονή 50.000 εποίκων, τις τέσσερις ελευθερίες στους Τούρκους υπηκόους. Με απλά λόγια, ο Ν. Αναστασιάδης δεσμεύτηκε στο ΔΗΚΟ να αποσύρει και να απορρίψει το έγγραφο Ντάουνερ. Κι όμως: Αυτό επανήλθε εν δυνάμει στο σχεδόν συμφωνημένο προσχέδιο κοινού ανακοινωθέντος.

Η ομιλία που ο Ν. Αναστασιάδης είχε εκφωνήσει στην αντικατοχική πορεία των Μορφιτών (13/10/2013) ήταν ορόσημο στις διακηρύξεις και στις δεσμεύσεις του. Είπε:

«Η στρατηγική μας κατεύθυνση είναι σαφής και δεδομένη: - Η λύση του Κυπριακού πρέπει να συνάδει με το διεθνές δίκαιο, τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες και το κοινοτικό δίκαιο. - Το κυπριακό κράτος πρέπει να έχει μία και μόνη κυριαρχία, μία και μόνη διεθνή προσωπικότητα και μία και μόνη ιθαγένεια. Η λύση πρέπει να κατοχυρώνει την ενότητα κράτους, λαού, θεσμών και οικονομίας. - Η λύση θα πρέπει να ακυρώνει τα κατοχικά δεδομένα, να ανατρέπει τη διαίρεση και να επιτρέπει στους Κύπριους πολίτες, τους νόμιμους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας, να συμβιώσουν και να συνδημιουργήσουν σε μια κοινή ευημερούσα πατρίδα, υπό καθεστώς ισονομίας και ισοπολιτείας. - Η λύση πρέπει πριν και πάνω από όλα να προνοεί την αποχώρηση των τουρκικών κατοχικών στρατευμάτων και των εποίκων.

»Με αυτές τις ξεκάθαρες θέσεις - και το υπερτονίζω - θα διαπραγματευτούμε το Κυπριακό στα πλαίσια μιας διαδικασίας που θα πρέπει να είναι προετοιμασμένη τόσο, ώστε να δημιουργεί τις προοπτικές και τις προϋποθέσεις επιτυχίας. Την ίδια ώρα, θα πρέπει να υπολογίζει και να αξιοποιεί τα νέα στρατηγικά δεδομένα, που δημιουργούνται στην Κύπρο και στην περιοχή μας, τον σταθεροποιητικό παράγοντα, αλλά και τον αναβαθμισμένο γεωπολιτικό ρόλο που διαδραματίζει η χώρα μας ύστερα από την ανεύρεση του φυσικού πλούτου καθώς, βεβαίως, και την ιδιότητά μας ως κράτους πλήρους μέλους της ΕΕ».

Η αξιοπιστία του Νικόλα

ΣΕ ανύποπτο χρόνο είχαμε επισημάνει πως το Κυπριακό θα κρίνει το πολιτικό ανάστημα και την εντεύθεν αξιοπιστία του νέου Προέδρου του ΔΗΚΟ. Η περ. Τετάρτη σηματοδότησε την πρώτη αντίδραση του Ν. Παπαδόπουλου. Και επίσημα πλέον διαπίστωσε το μέγεθος του εμπαιγμού που ο ίδιος και το κόμμα του υπέστησαν από τον Ν. Αναστασιάδη, που αναίρεσε τις προς αυτούς δεσμεύσεις του. Η δήλωση του Νικόλα, που αναφέρεται πιο πάνω, σήμανε την αρχή της εξόδου του ΔΗΚΟ από την Κυβέρνηση. Την περ. Πέμπτη, σε νέες δηλώσεις του, ο Νικόλας άφησε ξεκάθαρα να γίνει κατανοητή η πλήρης απόρριψη του προσχεδίου του κοινού ανακοινωθέντος από το ΔΗΚΟ και η εντεύθεν ενέργειά του να αποχωρήσει από την Κυβέρνηση, αν ο Πρόεδρος δεν απορρίψει όσα περιέχονται στο σχεδόν συμφωνημένο κοινό ανακοινωθέν.

Σε τετρασέλιδη επιστολή του προς τον Πρόεδρο, την περ. Πέμπτη, πρώτον, απορρίπτει το κοινό ανακοινωθέν, για λόγους που εξηγεί. Δεύτερον, καλεί τον Ν. Αναστασιάδη να μην αποδεχθεί την κοινή δήλωση. Σήμερα, στο ΔΗΚΟ, διεξάγονται εκλογές για ανανέωση των μελών των συλλογικών οργάνων του κόμματος. Από τη σύνθεσή τους θα καταδειχθεί η δύναμη του Ν. Παπαδόπουλου. Ταυτόχρονα, θα συνιστά και ρήξη με το παρελθόν, που ταυτίστηκε με τον Μ. Καρογιάν. Παράλληλα, η πρωτοφανής ενέργεια Αναστασιάδη να καλέσει στο Προεδρικό και να ενημερώσει για τις εξελίξεις τον βουλευτή του κόμματος, πρώην Πρόεδρο της Βουλής Μ. Καρογιάν προκάλεσε την οργή του ΔΗΚΟ. Η Εκπρόσωπος του κόμματος, Χριστιάνα Ερωτοκρίτου, εξέφρασε έντονα την απαρέσκεια του κόμματος για την «άκομψη», όπως τη χαρακτήρισε, παρέμβαση του Ν. Αναστασιάδη στα εσωτερικά του ΔΗΚΟ.

Αυτή η παρέμβαση επέτεινε το αρνητικό κλίμα και θα βαρύνει στην απόφαση του ΔΗΚΟ να αποχωρήσει από την Κυβέρνηση. Επειδή ο Ν. Αναστασιάδης εμφανίζεται αποφασισμένος να προχωρήσει, πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως η αποχώρηση του ΔΗΚΟ είναι πλέον ζήτημα ημερών, αφού αύριο ή μεθαύριο αναμένεται και συνάντηση Αναστασιάδη-Έρογλου. Από τον τρόπο που ο Ν. Παπαδόπουλος θα εξαγγείλει την αποχώρηση του κόμματος, τη διαχείριση των εξελίξεων, την περαιτέρω στάση του έναντι του Προέδρου και στο Κυπριακό, θα εξαρτηθεί η καταξίωση και το πολιτικό μέλλον του την επόμενη πενταετία. Αφού ο Ν. Αναστασιάδης είναι εμφανώς αποφασισμένος να προχωρήσει σε συνομιλίες, ο Ν. Παπαδόπουλος δεν έχει παρά μία, έντιμη και αξιοπρεπή επιλογή: Να αποχωρήσει από την Κυβέρνηση.

Πέτρος Ι. Μηλιαράκης : Οι ελληνοτουρκικές «διαφορές» στο Αιγαίο – οι «γκρίζες ζώνες»

Οι ελληνοτουρκικές «διαφορές» στο Αιγαίο – οι «γκρίζες ζώνες»

''Εκ προοιμίου επισημειώνεται ότι επουδενί υφίσταται «νομικό κενό» σε οποιαδήποτε Συνθήκη ρυθμίζει το νομικό καθεστώς του Αιγαίου, είτε αφορά στη Συνθήκη Ειρήνης του Λονδίνου του 1913, είτε αφορά στη Συνθήκη Ειρήνης των Αθηνών το 1913, είτε αφορά στη Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάνης του 1923, είτε αφορά στη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947. Ιδιαιτέρως δε ουδένα νομικό κενό καταλείπεται και από την τήρηση των Αρχών, προνοιών και δεσμεύσεων του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας, όπως αυτό υιοθετήθηκε με τη Σύμβαση του Montiego Bay της Ιαμαϊκής του 1982''

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ- Σχιστολιθικό αέριο. Διχάζει ο ενεργειακός θησαυρός της Ευρώπης (Ινφογνώμων)

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014

Θάλεια Χούντα- Θράκη καλεί… Αθήνα.



ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΠ΄ΤΗ ΘΡΑΚΗ: ΑΦΥΠΝΗΣΤΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΘΡΑΚΗ! ΑΦΥΠΝΗΣΤΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ!


Ένας δάσκαλος από τη Θράκη απευθύνει έκκληση προς όλους τους Έλληνες!

Η ΘΡΑΚΗ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΝΕΟ ΔΑΣΚΑΛΟ (προωθήστε το) 

Προς: Τους Έλληνες συμπολίτες μας 
Είναι γνωστό σε όλους πως το κράτος μας κάνει εδώ και χρόνια τα πάντα για να σώσει την αγαπημένη μας πατρίδα. Για να το επιτύχει αυτό έχει επιλέξει την οδό της οικονομικής μας εξαθλίωσης και παράλληλα της ψυχολογικής και ηθικής. Κάνει δηλαδή τα πάντα, για να μην κάνει τίποτα.
Την ίδια ώρα λοιπόν, που στην ίδια χώρα οι περισσότεροι απογυμνώνονται οικονομικά (χάνοντας όλο και περισσότερα  στηρίγματα), σε κάποιους άλλους  χαρίζονται απλόχερα (με σχετική αμοιβαιότητα πάντα) χρηματικά πακέτα διόλου ευκαταφρόνητα τη σήμερον ημέρα.
Τώρα πολύ εύλογα θα αναρωτιέστε, ποιοι μπορεί να είναι αυτοί που καρπώνονται αυτά τα απλόχερα χαρισμένα δώρα. Κοιτάζοντας όμως κανείς για λίγο πια  το δέντρο και όχι το δάκτυλο, τότε χωρίς μεγάλη δυσκολία ξεκινά να αναζητά τον χρηματοδότη και όχι τον παραλήπτη. 
Συνάδελφοι! Μπορεί για κάποιους από εσάς να είναι πολύ σημαντικό,  το ποιά παράταξη θα κερδίσει τις εκλογές  ή το ποιος συνάδελφος θα μας αντιπροσωπεύσει στα εκπαιδευτικά συμβούλια. Για μένα όμως σημαντικότερο όλων αυτών είναι το κάτω από ποια σημαία θα ξυπνήσει αύριο η οικογένειά μου και κάτω από ποια σημαία θα αναπαύονται οι παππούδες μου. 
Κύριοι και κυρίες, κατάγομαι από την Θράκη, από την πόλη της Κομοτηνής. Εκεί από την 14 Μαΐου του 1920 τιμούμε και γιορτάζουμε κάθε χρόνο την απελευθέρωσή μας από τον τουρκικό ζυγό. Ξέρετε,  μετά από τα παρακάτω, δεν θα 'ναι υπερβολή να δηλώσω πως ακόμη και μέχρι σήμερα, το έτος 2012, ο τόπος μου διέπεται από κάποιας μορφής τουρκοκρατία. 
Η Θράκη κατοικείται σήμερα από περίπου 350.000 ανθρώπους, Έλληνες, πολίτες. Γύρω στους 120.000 από αυτούς είναι μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα. Αυτοί λοιπόν αποτελούν και τη γνωστή ελληνική μουσουλμανική μειονότητα. Οι 60.000 από τους 120.000 είναι οι τουρκοφανείς (κοινωνική ομάδα που διασπάται σε αρκετές μικτότερες υποομάδες). Γύρω στους 20.000 είναι οι Ρομά και  40.000 οι Πομάκοι. 
Εδώ και πολλές δεκαετίες η τουρκική αλυτρωτική πολιτική, με την κρατική ανοχή-προδοσία, στα πλαίσια μιας ανύπαρκτης (κυρίως από την απέναντι πλευρά) ελληνοτουρκικής φιλίας, θέτει τις βάσεις και σπέρνει τους σπόρους της πολύ μεθοδικά, έτσι ώστε την στιγμή του θέρους να μαζέψει ευκολότερα πολύ περισσότερους καρπούς. 
Έτσι λοιπόν ακόμα και η πιο καλόβουλη προσπάθεια ερμηνείας των κινήσεων της Τουρκίας στη Θράκη, είναι αδύνατον και ουτοπικό να μην καταλήξει στις προ πολλών ετών μελετημένες και σταδιακά υλοποιημένες και υλοποιούμενες βλέψεις των γειτόνων. 
Το σχέδιο έχει ως εξής. Τουρκοποίηση του συνόλου του μουσουλμανικού πληθυσμού, δημιουργία θρακικού ζητήματος ( καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως του αυτοπροσδιορισμού), αίτημα για συνδιοίκηση, ανεξαρτητοποίηση και τελικά προσάρτηση. Και όλα αυτά, χωρίς να ανοίξει ρουθούνι, μόνο με την χρήση δημοψηφισμάτων. 
Ποιο είναι λοιπόν το μέσο για να επιτευχτεί το σχέδιο; Η μη τουρκοφανής μουσουλμανική μειονότητα, η οποία ανέκαθεν και συστηματικά κακοποιείται από σύσσωμο το ελληνικό κράτος και αντιμετωπίζεται σαν κάτι ξένο, προβληματικό και εχθρικό. 
Η λυσσαλέα και απρόσκοπτη γειτονική προπαγάνδα για την εμφύτευση τουρκικής συνείδησης στη μειονότητα και η παράλληλη και συστηματική αδιαφορία-κακοποίηση- προδοσία από μέρους της ελληνικής πολιτείας, σπρώχνουν όλο και πιο επικίνδυνα κοντά τη μειονότητα στην αγκαλιά της «μητέρας» Τουρκίας. 
Επειδή είμαι λοιπόν και του επαγγέλματος γνωρίζω πως τα παραδείγματα είναι αυτά που μένουν. Παραπάνω μίλησα για χαρισμένα πακέτα χρημάτων από κάποιους σε  κάποιους άλλους και μάλιστα σας προκάλεσα να αναζητήσετε τον πομπό και όχι τον δέκτη. 
500 ευρώ μηνιαίως είναι το ποσό που παρέχει ο ζάμπλουτος Τούρκος επιχειρηματίας Ομάρ Μπαμπά  για κάθε παιδί που εγκαταλείπει το ελληνικό σχολείο για να φοιτήσει σε ιδιωτικό μουσουλμανικό ιεροσπουδαστήριο, χάριν της ορθότερης εκμάθησης του Ισλάμ κατω από τη σκέπη βέβαια της τουρκικής κυβέρνησης. 
1000 ευρώ ετησίως για κάθε κεφάλι ανήλικου κοριτσιού που θα φορά την παραδοσιακήτούρκικη μαντίλα (η οποία θεωρείται χρόνια τώρα παρωχημένη στην γείτονα) παρέχει άτυπα το τουρκικό προξενείο. 
Το πομακόπουλο που ουδεμία σχέση έχει με την τούρκικη κουλτούρα και γλώσσα καλείται να μάθει δίχως άλλη επιλογή  τρείς άγνωστες προς αυτό γλώσσες, από την πρώτη κιόλας δημοτικού. Και αυτό γιατί η ελληνική πολιτεία δείχνει να μην αναγνωρίζει το πομάκικο κομμάτι της μουσουλμανικής μειονότητας και με τη βία σπρώχνει το μικρό παιδί στην σύγχυση, στην αμάθεια και έπειτα στην τουρκοποίηση καθώς μέσα στα μειονοτικά σχολεία οι γλώσσες που διδάσκονται είναι τα τούρκικα, τα αραβικά και τα ελληνικά( καμία αναφορά στα πομάκικα). 
Εδώ και χρόνια προσφέρονται δωρεάν δορυφορικά πιάτα (συνδεδεμένα άμεσα με τα τούρκικα ραδιοτηλεοπτικά μέσα) κυρίως στα ορεινά χωριά της Θράκης (πομακοχώρια) όπου μέχρι σήμερα το σήμα των ελληνικών δικτύων δεν έχει φτάσει ή είναι ανεπαρκές. 
Στο κέντρο της Κομοτηνής εδώ και κάποια χρόνια δεσπόζει ,κάτω από τη σκέπη ενός νεόκτιστου και πολυτελούς κτηρίου, η μεγαλοπρεπής τούρκικη τράπεζα Ζιράατ Μπανκ η οποία δανείζει, επιλεκτικά σε μουσουλμάνους αλλά και συλλόγους που φωνάζουν ότι είναι τούρκικοι,   με χαμηλά επιτόκια 3% ενώ οι ελληνικές με 14%. Αποτέλεσμα αυτών είναι ο χριστιανός να πουλά και ο μουσουλμάνος (η τράπεζα στην ουσία) να αγοράζει γη. 
Ο εγκληματικός (όχι μόνο για τη Θράκη) Καλλικράτης μετέτρεψε τους δήμους της Κομοτηνής σε τέσσερεις, με αποτέλεσμα να μην ισχύει πλέον η κοινωνική ισορροπία στους πληθυσμούς των νέων δήμων και έτσι δυο από τους τέσσερεις δήμους να έχουν για άρχοντα μουσουλμάνο, εκλεκτό εννοείται του τουρκικού προξενείου και έτοιμο να λειτουργήσει προς όφελος  του. Η επίσης εγκληματική κομματική λίστα έφερε επικίνδυνα αποτελέσματα στην περιοχή. Τα κόμματα που είχαν αξιώσεις στην περιοχή είχαν ως πρώτο όνομα στη λίστα μουσουλμάνο (εκλεκτό του προξενείου) με αποτέλεσμα δύο από τους τρείς βο«υ»λευτές του νομού Ροδόπης να είναι  τελικά από τους παραπάνω «εκλεκτούς». 
Όπως φαίνεται τα παραδείγματα είναι πολλά και τα συναντά κανείς καθημερινά και σε όλα τα κομμάτια της κοινωνίας της Θράκης. Το ζήτημα είναι ότι εφόσον το επίσημο κράτος εδώ και δεκαετίες  κάνει τα πάντα για να μην κάνει τίποτα, ο κλήρος πέφτει μόνο σε εμάς τους πολίτες. Εύλογα θα διερωτάται κανείς τι μπορεί να κάνει για να βοηθήσει. Το λιγότερο αλλά συνάμα σημαντικότατο που μπορεί να κάνει κάποιος από εδώ είναι αρχικά να ενημερωθεί για το ζήτημα και έπειτα να μεταλαμπαδεύσει το ζήτημα ως «ιεραπόστολος» και να το γνωστοποιήσει σε όσο το δυνατό περισσότερους συμπολίτες μας. 
Στόχος δεν είναι η ελληνοποίηση των Πομάκων. Στόχος είναι η συνειδησιακή τους αφύπνιση. Όταν ο Πομάκος νιώσει Πομάκος τότε αυτόματα θα νιώσει και θα είναι Έλληνας! 
Για περισσότερες πληροφορίες για το ζήτημα επισκεφθείτε την σελίδα των Πομάκων 

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Νίκος Μπογιόπουλος - Του Ουλιάνωφ το μειδίαμα…(enikos.gr)

ΚΥΠΡΟΣ- Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ.
Κύριε Πρόεδρε, 
Η υιοθέτηση Κοινής Δήλωσης των ηγετών των δύο Κοινοτήτων με το περιεχόμενο που μας έχει γνωστοποιηθεί συνιστά, κατά την άποψή μας, μια πολύ δυσμενή εξέλιξη και πλήττει σοβαρά τα συμφέροντα της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Κυπριακού Ελληνισμού
Πιστεύουμε επίσης ότι η συγκεκριμένη Κοινή Δήλωση θα δυσκολέψει τις διαπραγματεύσεις αντί να τις διευκολύνει και είτε θα απομακρύνει την επίτευξη συμφωνίας για συνολική διευθέτηση του Κυπριακού, είτε θα οδηγήσει σε μια κακή λύση. 
Σε προηγούμενες συναντήσεις μας και ιδιαίτερα στην τελευταία, που έγινε χθες, 5 Φεβρουαρίου 2014, σας εξήγησα τους λόγους για τους οποίους θεωρούμε προβληματική και ζημιογόνα για τα συμφέροντα και τα δίκαιά μας αυτή την Κοινή Δήλωση, η οποία θα ενσωματωθεί στον κατάλογο των συμφωνιών Υψηλού Επιπέδου και, ως η τελευταία χρονικά, θα κατισχύει των παλαιοτέρων. 
Θα συνοψίσω πιο κάτω τους κύριους λόγους για τους οποίους το Δημοκρατικό Κόμμα θεωρεί κακό και ασύμφορό το περιεχόμενό της συγκεκριμένης Κοινής Δήλωσης: 
Κατ’ αρχήν, η συγκεκριμένη Κοινή Δήλωση καταπιάνεται ουσιαστικά με μόνο μια πτυχή της επιδιωκόμενης λύσης και συγκεκριμένα με το «Κεφάλαιο της Διακυβέρνησης». Οι άλλες πτυχές αγνοούνται ως να μην υπάρχουν. Η αναφορά ότι «όλα τα άλυτα θέματα του πυρήνα [του Κυπριακού] είναι στο τραπέζι…» δίνει στην άλλη πλευρά το δικαίωμα της ερμηνείας ως προς το κατά πόσο ένα θέμα είναι όντως προς συζήτηση, ή αν όντως καταλέγεται στα «άλυτα» θέματα ή, ακόμη, αν όντως είναι ένα θέμα το οποίο αφορά τον πυρήνα του Κυπριακού. Έτσι, για παράδειγμα, η άλλη πλευρά θα μπορεί απλώς να αναφέρεται στο Σχέδιο Αννάν ή στο γνωστό «Έγγραφο Ντάουνερ» με τις συγκλίσεις και αποκλίσεις στις διαπραγματεύσεις της προηγούμενης πενταετίας και να αρνείται να συζητήσει ένα θέμα που μας ενδιαφέρει, αναφέροντας απλώς ότι το θέμα δεν είναι άλυτο, επικαλούμενο έτσι την πρόνοια της συγκεκριμένης Κοινής Δήλωσης ότι μόνο τα «άλυτα θέματα» θα συζητηθούν. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτής της τουρκικής τακτικής είναι η στάση της στο μείζων για την πλευρά μας θέμα των εποίκων. 
Υπενθυμίζουμε ότι το Κεφάλαιο της Διακυβέρνησης είναι εκείνο στο οποίο η Τουρκική πλευρά προσδοκά να λάβει από εμάς χωρίς να έχει να δώσει κάτι καθώς θεωρεί ότι τα έχει όλα, αλλά της λείπει το κράτος. Γνωρίζει πολύ καλά ότι η αποσχιστική οντότητα την οποία ανακήρυξε και οργάνωσε στα κατεχόμενα θα παραμείνει αποσχιστική και διεθνώς παράνομη, αφού έτσι τη θεωρούν και έτσι τη χαρακτηρίζουν τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών. Γνωρίζει επίσης ότι ο δήθεν τουρκοκυπριακός «λαός» δεν είναι παρά μια κοινότητα η οποία δεν έχει δικαίωμα χωριστής αυτοδιάθεσης και ότι, κατά συνέπεια, δεν έχει δικαίωμα να έχει δικό του κράτος. Η Τουρκική πλευρά επιζητεί από τη δική μας πλευρά την αναγνώριση των «Τουρκοκυπρίων» σαν λαού και της αποσχιστικής οντότητας την οποία συντηρεί η Τουρκία σαν «κράτους». Η συγκεκριμένη Κοινή Δήλωση, δίνει στους Τουρκοκύπριους τη δυνατότητα, από τώρα και ανεξαρτήτως της έκβασης των διαπραγματεύσεων, να ισχυρίζονται ότι η Ελληνοκυπριακή και Ελληνική πλευρά έχουν αποδεχθεί ότι οι Τουρκοκύπριοι έχουν όλα τα δικαιώματα ενός λαού περιλαμβανομένου και του δικαιώματος να έχουν κράτος. Αυτό το επιτυγχάνουν με μια σειρά αλληλο-ενισχυομένων προνοιών: 
•    Η συγκεκριμένη Κοινή Δήλωση αποδέχεται ότι η κυριαρχία «εκπηγάζει εξ ίσου από Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους» 
 •    Αναφέρει ότι η λύση θα εγκριθεί σε δημοψηφίσματα στα οποία θα ψηφίσουν χωριστά οι «Τουρκοκύπριοι» και οι «Ελληνοκύπριοι». 
•    Αναφέρει επίσης ότι οι «Τουρκοκύπριοι» και οι «Ελληνοκύπριοι» θα έχουν το δικό τους «συνιστών κράτος» και θα έχουν τη δική τους ιθαγένεια, έστω κι αν χαρακτηρίζεται «εσωτερική». 
•    Επιπλέον, συμφωνείται με τη συγκεκριμένη Κοινή Δήλωση ότι το κατάλοιπο εξουσίας θα ανήκει στα «συνιστώντα κράτη» (χωρίς να έχει συμφωνηθεί τι απομένει για τη δήθεν Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση
Όλα τα πιο πάνω και πολλά άλλα που περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη Κοινή Δήλωση συνιστούν ένα ποιοτικό άλμα της τουρκικής πλευράς προς ικανοποίηση των διαχρονικών χωριστικών και επικυριαρχικών απαιτήσεών της σε βάρος της Ελληνοκυπριακής πλευράς, σε βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας και σε βάρος των προσπαθειών για την αποκατάσταση της ενότητας του Κυπριακού κράτους. 
Είναι αντιληπτό ότι όλες οι υποχωρήσεις της πλευράς μας στη συγκεκριμένη Κοινή Δήλωση έγιναν για να κερδηθούν τα τρία «ενιαία», δηλαδή η ενιαία διεθνής προσωπικότητα, η ενιαία κυριαρχία και η ενιαία ιθαγένεια. Οι υποχωρήσεις όμως που έγιναν για να υπάρχει ονομαστική αναφορά στις τρεις πιο πάνω αρχές εξουδετερώνουν τις ίδιες τις αρχές. Πιο συγκεκριμένα: 
•    Η «ενιαία διεθνής προσωπικότητα», που ούτως ή άλλως είναι χαρακτηριστικό και της συνομοσπονδίας, υπονομεύεται από το καθεστώς που αναγνωρίζεται και τις εξουσίες που δίνονται στα «συνιστώντα κράτη». 
•    Η «ενιαία κυριαρχία» περιγράφεται ως η κυριαρχία εκείνη «την οποία απολαμβάνουν όλα τα Κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών σύμφωνα με τον Χάρτη». Αυτή η κυριαρχία δεν είναι παρά η λεγόμενη «εξωτερική κυριαρχία» που είναι το άλλο όνομα της «ανεξαρτησίας» των κρατών που απολαμβάνουν, το ένα έναντι του άλλου, την «κυρίαρχη ισότητα» του Χάρτη. Δεν πρόκειται για την «ενιαία κυριαρχία» την οποία επιζητούμε στην Κύπρο και η οποία αναφέρεται στην εσωτερική αδιάσπαστη ενότητα και κυριαρχία του Κυπριακού κράτους, η οποία προέρχεται από το λαό του και ασκείται για το λαό. Εξάλλου, για να μην δημιουργείται οποιαδήποτε αμφιβολία για την πραγματική έννοια του όρου «ενιαία κυριαρχία» στη συγκεκριμένη Κοινή Δήλωση, το κείμενο αναφέρει ότι «εκπηγάζει εξ ίσου από Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους». Όμως, η κυριαρχία, ως νομική έννοια, είναι εξ ορισμού ενιαία και επομένως δεν νοείται διαίρεση της χωρίς να καταργείται το ενιαίο της. Μέσω της συγκεκριμένης «Κοινής Δήλωσης» η πλευρά μας συμφωνεί ότι διαιρείται, αφού στο κείμενο αναφέρεται ότι αυτή προέρχεται, και μάλιστα εξ ίσου, από δυο οντότητες, τους Ελληνοκύπριους και τους Τουρκοκύπριους, οι οποίες αποκτούν δικαίωμα αυτοδιάθεσης. ʼαρα, οι Τουρκοκύπριοι θα ισχυριστούν ότι αποκτούν το δικαίωμα να αποσκιρτήσουν στο μέλλον ή ακόμη και να χρησιμοποιήσουν την παρούσα Κοινή Δήλωση στις αποσχιστικές επιδιώξεις τους, ακόμα και άμεσα, αν οι διαπραγματεύσεις δεν αποδώσουν τη λύση που επιδιώκουν. 
•    Ούτε η «ενιαία ιθαγένεια» διασφαλίζεται στο κείμενο της συγκεκριμένης Κοινής Δήλωσης αφού, αμέσως μετά την αναγνώριση της αρχής, αναγνωρίζεται ότι και τα «συνιστώντα κράτη» θα έχουν για τους πολίτες τους ξεχωριστή από την «ομοσπονδιακή» ιθαγένεια, έστω και αν θα θεωρείται ότι αυτή η ιθαγένεια θα έχει «εσωτερικό καθεστώς». Ας σημειωθεί ότι, αν αυτό συνδυαστεί με την πρόνοια για το σεβασμό της «διακριτής ταυτότητας και ακεραιότητας» των Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, ως οντοτήτων, μπορεί κανείς εύκολα να προβλέψει ότι η Τουρκική πλευρά θα εμμείνει, επικαλούμενη αυτές τις διατάξεις, σε εθνοτική ομοιογένεια των δυο «συνιστώντων κρατών». Δηλαδή, σε νομιμοποίηση της εθνοκάθαρσης που συντελέστηκε με την εισβολή και την κατοχή. 
Σημειώνω επίσης πως ούτε η μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας βγαίνει αλώβητη από την υιοθέτηση της συγκεκριμένης Κοινής Δήλωσης. Όπως προκύπτει από τα συμφραζόμενα, αυτή που μένει αλώβητη είναι η Τουρκική θέση πως η «ενωμένη Κύπρος» θα είναι το αποτέλεσμα της ένωσης δυο προϋπαρχόντων κρατών υπό μια στέγη, κάτι που παραπέμπει σαφώς σε «παρθενογένεση» και όχι σε μετεξέλιξη. 
Κύριε Πρόεδρε, 
Υποστήριξα τις προσπάθειες σας να προσέλθουμε στις διαπραγματεύσεις μόνο εφόσον ξεκαθαρίσει η βάση. Θεωρούσα και θεωρώ αυτονόητο όμως, ότι όλοι εννοούσαμε η βάση αυτή να είναι μια καλή βάση. Η συγκεκριμένη Κοινή Δήλωση δεν διαθέτει αυτό το ποιοτικό χαρακτηριστικό. Αντίθετα, συρράβοντας σκόρπιες διατάξεις του Σχεδίου Αννάν, διέπεται από τη φιλοσοφία του και αναπαράγει τις βασικές παραμέτρους του, στον τομέα κυρίως της Διακυβέρνησης. Ο κυπριακός Ελληνισμός, όμως, έχει αποφανθεί οριστικά και τελεσίδικα επί του Σχεδίου Αννάν και ουδείς νομιμοποιείται να αγνοήσει αυτό το γεγονός. Αυτό άλλωστε περιλαμβάνεται ρητά στην Προγραμματική Συμφωνία σας με το Δημοκρατικό Κόμμα πριν από τις τελευταίες Προεδρικές Εκλογές. 
Πιστεύω επίσης πως η υιοθέτηση και ανακοίνωση αυτής της Κοινής Δήλωσης, σε αυτή την χρονική συγκυρία, θα δημιουργήσει μια εν πολλοίς τεχνητή ευφορία ότι περίπου το Κυπριακό βρίσκεται στην τελική ευθεία λύσης του. Αυτό ενδέχεται να οδηγήσει το ελάχιστον σε επιβράδυνση και το χειρότερο σε αναστολή, αν όχι ανατροπή, των σχεδιασμών για την ανάπτυξη των υδρογονανθράκων μας, αφού οι ήδη επενδυτές και οι επίδοξοι επενδυτές θα αισθάνονται πλέον ανασφάλεια να συνεχίσουν τις επενδυτικές, ερευνητικές και αναπτυξιακές δραστηριότητες και σχεδιασμούς τους καθώς δεν θα γνωρίζουν από ποιους και που θα λαμβάνονται οι αποφάσεις που θα τους αφορούν. 
Εν κατακλείδι, και χωρίς να έχουμε απαριθμήσει παρά μόνο αυτά που θεωρούμε τα πλέον αρνητικά στοιχεία της συγκεκριμένης Κοινής Δήλωσης, το Δημοκρατικό Κόμμα εισηγείται και προτείνει να μην την αποδεχθείτε. 
Όχι τόσο γιατί μια τέτοια αποδοχή ακυρώνει την Προγραμματική Συμφωνία σας με το Δημοκρατικό Κόμμα, αλλά γιατί με το συγκεκριμένο κείμενο η Τουρκική πλευρά πετυχαίνει τις περισσότερες από τις διαχρονικές επιδιώξεις της και μάλιστα πριν καν αρχίσουν διαπραγματεύσεις. 
Αυτή δε η αποδοχή, ακυρώνει και τη δική σας πρόταση την οποία υποβάλατε στον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, με την επιστολή σας ημερομηνίας 2 Ιανουαρίου 2014 για «υιοθέτηση μιας ουσιαστικής, απλής και σημαντικά μικρότερης κοινής δήλωσης», χωρίς μάλιστα να έχει μεσολαβήσει κάτι από τότε και χωρίς να έχουμε οποιοδήποτε αντάλλαγμα. Θα συμφωνείτε και εσείς ότι η μόνη νεότερη εξέλιξη είναι η εντατικοποίηση των τουρκικών προκλήσεων και ενεργειών στην ΑΟΖ της χώρας μας 
 Κύριε Πρόεδρε, 
Υπάρχει ακόμα χρόνος και περιθώριο αποτροπής μιας εξαιρετικά αρνητικής εξέλιξης. 
Το Δημοκρατικό Κόμμα δεν μπορεί να συμφωνήσει με την αποδοχή της συγκεκριμένης Κοινής Δήλωσης. 
Η εγκατάλειψη της συγκεκριμένης Κοινής Δήλωσης θα είναι αμελητέα μπροστά στα ανεξίτηλα σημάδια που θα αφήσει ενδεχόμενη αποδοχή της στο παρόν και το μέλλον της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Κυπριακού Ελληνισμού. 
Με εκτίμηση 
Νικόλας Παπαδόπουλος 
Πρόεδρος Δημοκρατικού Κόμματος
Πηγή: ant1iwo.com

ΚΥΠΡΟΣ- ΟΧΙ ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ! ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΚΡΑΤΟΥΣ. ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΟΥ ΘΥΤΗ- ΑΤΤΙΛΑ ΜΕ ΤΟ ΘΥΜΑ!

ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ (Σχέδιο).

Ολόκληρο το κείμενο το οποίο αποκαλύπτει το philenews, και το οποίο θα διαβαστεί σε περίπτωση συνάντησης των δύο ηγετών, έχει ως εξής:
ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΚΟΙΝΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝΤΟΣ

Οι δυο ηγέτες είχαν την πρώτη τους συνάντηση σήμερα υπό την αιγίδα της αποστολής των καλών υπηρεσιών του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε φιλικό και εγκάρδιο κλίμα και οι δυο ηγέτες συμφώνησαν στα ακόλουθα:
1.Η παρούσα κατάσταση είναι απαράδεκτη και η παράτασή της θα έχει αρνητικές συνέπειες για τους Ελληνοκύπριους και τους Τουρκοκύπριους. Οι ηγέτες επιβεβαίωσαν ότι η επίλυση θα έχει θετική επίδραση σε ολόκληρη την περιοχή, ενώ πρωτίστως θα επωφελούνται οι Τουρκοκύπριοι και οι Ελληνοκύπριοι, με σεβασμό στις δημοκρατικές αρχές, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις βασικές ελευθερίες, καθώς και τις ξεχωριστές ταυτότητες και την ακεραιότητα αμφοτέρων,  διασφαλίζοντας το κοινό τους μέλλον σε μια ενωμένη Κύπρο εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

2.Οι ηγέτες εξέφρασαν την αποφασιστικότητά τους να επαναρχίσουν δομημένες διαπραγματεύσεις με τρόπο που προσβλέπει σε αποτελέσματα. Όλα τα άλυτα βασικά θέματα θα είναι στο τραπέζι και θα συζητηθούν αλληλένδετα. Οι ηγέτες θα έχουν ως στόχο να φτάσουν σε επίλυση το συντομότερο δυνατό και ακολούθως να πραγματοποιήσουν ξεχωριστά και ταυτόχρονα δημοψηφίσματα.
3.Η επίλυση θα βασίζεται σε δικοινοτική, διζωνική ομοσπονδία με πολιτική ισότητα, όπως καθορίζεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας και τις Συμφωνίες Υψηλού Επιπέδου. Η ενωμένη Κύπρος, σαν μέλος των Ηνωμένων Εθνών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα έχει μια ενιαία νομική προσωπικότητα και μια κυριαρχία, η οποία θα καθορίζεται ως η κυριαρχία που απολαμβάνουν όλα τα κράτη-μέλη των Ηνωμένων Εθνών υπό το χάρτη του ΟΗΕ και η οποία προέρχεται εξίσου από Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους. Θα υπάρχει μια ενιαία Κυπριακή ιθαγένεια, που θα ρυθμίζεται από την ομοσπονδιακή νομοθεσία. Όλοι οι πολίτες της ενωμένης Κύπρου θα είναι και πολίτες είτε του ελληνοκυπριακού συνιστώντος κράτους είτε του τουρκοκυπριακού συνιστώντος κράτους. Αυτή η ιδιότητα θα είναι εσωτερική και θα συμπληρώνει και όχι να αντικαθιστά με οποιοδήποτε τρόπο την ενωμένη Κυπριακή ιθαγένεια.
Οι εξουσίες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης καθώς και θέματα που είναι σαφώς συναφή με τις καθορισμένες αρμοδιότητές της θα προσδιορίζονται από το σύνταγμα. Το ομοσπονδιακό σύνταγμα θα προνοεί επίσης ότι το κατάλοιπο εξουσίας θα ασκείται από τα συνιστώντα κράτη. Τα συνιστώντα κράτη θα ασκούν πλήρως και οριστικά όλες τις εξουσίες τους, μακριά από επεμβάσεις από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Οι ομοσπονδιακοί νόμοι δεν θα καταπατούν τις νομοθεσίες των συνιστώντων κρατών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των συνιστώντων κρατών, και οι νομοθεσίες των συνιστώντων κρατών δεν θα καταπατούν ομοσπονδιακούς νόμους που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. Οποιαδήποτε διαμάχη σε σχέση με τα παραπάνω θα δικάζεται από το ομοσπονδιακό ανώτατο δικαστήριο. Καμιά από τις δυο πλευρές δεν θα μπορεί να διεκδικεί εξουσία ή δικαιοδοσία στην άλλη.
4.Η ενωμένη Κυπριακή ομοσπονδία θα προκύψει από την επίλυση μετά την έγκριση της επίλυσης σε ξεχωριστά ταυτόχρονα δημοψηφίσματα. Το ομοσπονδιακό σύνταγμα θα ορίζει ότι η ενωμένη Κυπριακή ομοσπονδία θα αποτελείται από δυο συνιστώντα ίσα κράτη. Η δικοινοτική, διζωνική φύση της ομοσπονδίας και οι αρχές πάνω στις οποίες βασίζεται η Ε.Ε. θα διασφαλίζονται και θα γίνονται σεβαστές σε όλο το νησί. Το ομοσπονδιακό σύνταγμα θα αποτελεί τον ανώτατο νόμο του νησιού και θα δεσμεύει όλες τις εξουσίες της ομοσπονδίας και των συνιστώντων κρατών. Η ένωση ολόκληρης ή μέρους της ομοσπονδίας με οποιαδήποτε άλλη χώρα ή οποιασδήποτε μορφής διχοτόμηση ή απόσχιση ή οποιαδήποτε άλλη μονομερής αλλαγή στην κατάσταση πραγμάτων απαγορεύεται.
5.Οι διαπραγματεύσεις βασίζονται στην αρχή πως τίποτε δεν έχει συμφωνηθεί μέχρι να συμφωνηθούν τα πάντα.
6.Οι διορισμένοι εκπρόσωποι  έχουν πλήρη εξουσία να συζητούν οποιοδήποτε θέμα σε οποιαδήποτε στιγμή και πρέπει να απολαμβάνουν παράλληλη πρόσβαση σε όλους τους ενδιαφερόμενους στη διαδικασία, όταν χρειάζεται. Διατηρούν την απόλυτη εξουσία λήψης αποφάσεων. Μόνο μια συμφωνία στην οποία θα καταλήξουν ελεύθερα οι ηγέτες μπορεί να τεθεί σε ξεχωριστά ταυτόχρονα δημοψηφίσματα. Οποιασδήποτε μορφής διαιτησία αποκλείεται.
7.Οι πλευρές θα επιδιώξουν να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα για να εξασφαλίσουν την επιτυχία των συνομιλιών. Δεσμεύονται να αποφύγουν την απόδοση ευθυνών ή οποιαδήποτε αρνητικά δημόσια σχόλια σχετικά με τις διαπραγματεύσεις. Επίσης δεσμεύονται στις προσπάθειες να εφαρμοστούν μέτρα δόμησης εμπιστοσύνης που θα παρέχουν μια δυναμική ώθηση στην προοπτική για μια ενωμένη Κύπρο.
8.Οι ηγέτες ανακοινώνουν επίσης...