Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

Προβόπουλος Γιώργος Α.: Ευκαιρία για αλλαγή οικονομικού μοντέλου

Γιώργος Κοντογιώργης, Η "ιμιοποίηση" της Ελλάδας ...

Η "ιμιοποίηση" της Ελλάδας (συνέντευξη στα Επίκαιρα).
.
.

(7)  Υπάρχει τρόπος να αντισταθμιστεί, να ελεγχθεί η δύναμη των αγορών;
Οι αγορές έγιναν παντοδύναμες από τη στιγμή που χειραφετήθηκαν από την κρατική επικράτεια και ανέπτυξαν πλανητική κινητικότητα. Η παντοδυναμία τους αυτή όμως δεν είναι πρωτογενής. Οφείλεται στο γεγονός ότι αυτές μετέβησαν στο μέλλον, ενώ το πολιτικό σύστημα παρέμεινε ερμητικά έγκλειστο στο παρελθόν, στον 18ο αιώνα. Το διακύβευμα είναι η κοινωνία των πολιτών να (ξανα-)γίνει αιτία και σκοπός της πολιτικής. Για να συμβεί όμως αυτό πρέπει η κοινωνία από ιδιώτης να μεταβληθεί σε διαρκή θεσμικό παράγοντα της πολιτείας. Ώστε, η μετάβαση από την παντοδυναμία των αγορών στην παντοδυναμία της κοινωνίας των πολιτών θα επιτευχθεί μόνον όταν η τελευταία συγκροτημένη σε δήμο θα ανακτήσει την ιδιότητα του εντολέα. Όταν θα μετέχει η ίδια στη λήψη των αποφάσεων αυτοπροσώπως ώστε να εμποδίζει την ομηρία της πολιτικής τάξης από τις αγορές. Όταν το πολιτικό σύστημα θα γίνει εντέλει κατ'ελάχιστον αντιπροσωπευτικό. Όντως, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί πρέπει η κοινωνία να διαδηλώνει ή να απεργεί για να πιέσει την εξουσία να πολιτευθεί κατά το συμφέρον της και δεν αξιώνει να της επιστραφεί η πολιτική αρμοδιότητα προκειμένου να αποφασίζει η ίδια για τα του οίκου της.
(8)  Θα τη σώσουμε τη χώρα ή θα είμαστε η γενιά που θα δρομολογήσει το θάνατο του ελληνικού κράτους και του ελληνικού έθνους; Τι πρέπει να γίνει;
Εάν αναλογισθούμε από πού παρέλαβε το νεοελληνικό κράτος τον ελληνισμό και την κατάντια στην οποία τον οδήγησε στη διάρκεια ενός μόνον αιώνα, μπορούμε δυστυχώς να συμπεράνουμε ότι εάν η κρίση αυτή δεν αποτελέσει την αφετηρία της υπέρβασης της ολιγαρχικής και συνάμα λεηλατικής κομματοκρατίας, η Ελλάδα θα μεταβληθεί σύντομα από χώρα σε χώρο. Μέχρι πρόσφατα το κρατικό αυτό μόρφωμα κατέστρεφε τον μείζονα ελληνισμό. Τώρα αποτελειώνει ότι απέμεινε εντός του κράτους. Η "ιμιοποίηση" της Ελλάδας έχει ήδη συντελεσθεί. Το ερώτημα είναι εάν θα αναμείνουμε μοιρολατρικά την επιβεβαίωση του τέλους της συντεταγμένης πολιτειακά εθνικής συλλογικότητας ή θα αναλάβουμε ως κοινωνία τις τύχες μας, αίροντας το καθεστώς της διπλής (εσωτερικής και εξωτερικής) κατοχής που κατά παράδοση κατατρώει τις σάρκες μας. Για να επέλθει η λύτρωση, οφείλουμε να συνειδητοποιήσουμε ότι ένας μόνο τρόπος υπάρχει: να ανακτήσουμε την θεσμημένη μας συλλογικότητα ως εταίροι της πολιτείας, να εναρμονίσουμε επομένως το δυναστικό κράτος της νεοτερικότητας με την ανθρωποκεντρική μας ιδιοσυστασία. Η πολιτεία της κοινωνίας/δήμου (και όχι του κράτους/πολιτείας) βρίσκεται πίσω από τη μεγαλουργία και την μακροημέρευση του ελληνισμού. Με αυτήν και μόνο θα διασωθεί και σήμερα. 

Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

Urania: Music by George Iatrakis

Η επιστολή- απάντηση Στουρνάρα στο ερωτηματολόγιο της Επιτροπής Οικονομικών του Ευρωπαϊκού Κοινωβουλίου

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Του Φ. Γ. ΧΟΪΔΑ: Ανισορροπία τρόμου στο Αιγαίο (Εnet-Ελευθεροτυπία)

ΚΥΠΡΟΣ:''Πολιτικά αγκάθια ακυρώνουν εκμετάλλευση του αερίου'' | NewzUp.net

Ο ΝΟΜΠΕΛΙΣΤΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΙΣΣΑΡΙΔΗΣ «Λάθος μεγάλο το ευρώ»

''Κάποτε πίστεψα με πάθος στο ενιαίο νόμισμα, όμως εάν δεν προχωρήσουμε σε μεταρρυθμίσεις, δεν υπάρχει λόγος να συνεχίζουμε», είπε ο Πισσαρίδης χθες σε ομιλία του στον London School of Economics, όπου και διδάσκει, εκτιμώντας ότι δύσκολα οι μεταρρυθμίσεις θα υλοποιηθούν".
«Λειτουργεί η Ευρώπη;» ρώτησε το κοινό του ο διακεκριμένος οικονομολόγος, για να απαντήσει ο ίδιος ότι τόσο η Ευρωπαϊκή Ενωση όσο και η Ευρωζώνη λειτουργούσαν στην αρχή της σύστασής του προσφέροντας πολλά οφέλη για τις χώρες- μέλη. «Τώρα όμως είμαστε αντιμέτωποι με πλούσιο Βορρά και φτωχό Νότο και με το κλαμπ των μεσογειακών χωρών που υποφέρουν», σχολίασε.
Τι πήγε λοιπόν στραβά; Ο Κύπριος οικονομολόγος, που ζει στη Βρετανία από το 1974, υποστηρίζει ότι οι συνάδελφοί του οικονομολόγοι στη δεκαετία του '90 είχαν μεγάλη εμπιστοσύνη στη δυνατότητα της οικονομίας και των αγορών για αυτορρύθμιση, εμπιστοσύνη που τώρα... εξανεμίζεται. Ετσι λοιπόν ο ίδιος πιστεύει ότι η χρήση του ενιαίου νομίσματος θα πρέπει να καταργηθεί με έναν ελεγχόμενο τρόπο, ή τα κύρια μέλη του θα πρέπει να κάνουν τα αναγκαία το συντομότερο δυνατό, ώστε να το καταστήσουν φιλικό προς την ανάπτυξη και την απασχόληση.
«Οι τακτικές που εφαρμόζονται τώρα για να σταθεροποιηθεί το ευρώ κοστίζουν στην Ευρώπη θέσεις εργασίας και δημιουργούν μια χαμένη γενιά μορφωμένων νέων ανθρώπων. Δεν είναι αυτό που μας υποσχέθηκαν οι ιδρυτικοί πατέρες» είπε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι κομβικό σημείο για να έχει υγιές μέλλον η Ευρωζώνη είναι ο αυστηρότερος κεντρικός έλεγχος.
Ο νομπελίστας καταχειροκροτήθηκε από το κοινό του, όμως οι Ελληνες ανάμεσά του έδειξαν έντονη δυσφορία όταν έδωσε τη δική του ερμηνεία για το «τι ακριβώς γίνεται τώρα στην Ελλάδα». «Με μειωμένους μισθούς και συντάξεις, οι Ελληνες υποφέρουν» είπε ο Πισσαρίδης, υπογραμμίζοντας ότι «υπάρχει και καθημερινή προπαγάνδα κατά της Γερμανίας και η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν βοηθά. Βέβαια οι Ελληνες περνάνε καλά το καλοκαίρι στα νησιά, μα όταν αλλάζει ο καιρός και επιστρέφουν, αρχίζουν τα προβλήματα».
Μπορείτε να ακούσετε την ομιλία του στην ιστοσελίδα του LSE

Βακαλιός Θανάσης-Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ.




''Η κοινωνικότητά του είναι η βάση και το υποκειμενικοποιημένο αντικειμενικό πλαίσιο που καθιστά δυνατή την αισθητική λειτουργία της δημιουργικότητας και της ελευθερίας, αλλά και την  ίδια την καλλιτεχνική φαντασία του, χωρίς  την οποία δεν υπάρχει τέχνη γενικά, ούτε  συγκεκριμένο καλλιτεχνικό έργο μέσα από το οποίο και με το οποίο ο καλλιτέχνης εκφράζει, με το δικό του τρόπο την ικανότητά του να αξιοποιεί, αλλά και να «υποτάσσει» τη φαντασία του στη «λογική» του δημιουργικού έργου του''.

Χρήστος Γιανναράς

ΚΥΠΡΟΥ Χρυσόστομος:Είμαι απογοητευμένος από την ΕΕ και τον ΟΗΕ.