Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΙΔΑΛΗΣ -ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ




Φωτογραφία: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μετά χαράς σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 18/3/14 και ώρα 12.00, στο κτίριο της ΕΣΗΕΑ, Ακαδημίας 20, 3ος όροφος,  η ανεξάρτητη δημοτική μας κίνηση πολιτών για τον δήμο της Αθήνας «ΔΥΝΑΜΕΙΣ της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ», με υποψήφιο δήμαρχο τον αρχιτέκτονα Σταύρο Βιδάλη  θα παρουσιάσει τον συνδυασμό και το πρόγραμμα της.
Θα χαρούμε να σας δούμε από κοντά
Με εκτίμηση
Η γραμματεία του συνδυασμού. 

Στοιχεία επικοινωνίας:
Γραφεία/Εκλογικό κέντρο
Πανεπιστημίου 59 & Εμμ. Μπενάκη (μέγαρο ΦΙΞ), 
7ος όροφος, γρ. 701β & 702 – Αθήνα (μετρό Ομόνοιας)
Τηλ. 6973905262 / 6971860957
Email:  dinameisathinas@gmail.com 
Web:  dinameiskoinonias.blogspot.gr/
Facebook: www.facebook.com/dinameiskoinonias
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ;

Είμαστε πολίτες οι οποίοι βρεθήκαμε από το 2010 στις πλατείες και τις λαϊκές συνελεύσεις στους δήμους της Αττικής και στους αγώνες της πλατείας Συντάγματος. Συνεχίσαμε και συνεχίζουμε τους κοινούς αγώνες κατά των δανειακών συμβάσεων, των μνημονίων και των αποτελεσμάτων τους.

Πιστεύουμε στην ενότητα όλων των Ελλήνων μακριά από ιδεολογικές κάθε είδους αντιλειτουργικές αυτοπεριχαρακώσεις.
Η παρουσία μας στη διεκδίκηση του δήμου της Αθήνας είναι μια συνέχεια των κοινών αγώνων. 
Η προσπάθεια μας βασίζεται στο τρίπτυχο:
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ – ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΑΣΗ

Σκοπός και στόχος μας είναι
να έρθει ο δήμος στα χέρια των πολιτών – και όχι των κομμάτων – όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Σε αυτές τις δημοτικές εκλογές θα δοθεί η ευκαιρία στους πολίτες να εκφράσουν, να δώσουν απάντηση στο ανίκανο διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα. Το σύνθημα που απευθύνουμε στον πολίτη είναι: ΕΣΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙΣ. 


ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Η Ελλάδα ως αποικία χρέους είναι υπό ξένη κατοχή. Οι δημοτικές εκλογές του 2014 θα διεξαχθούν υπό καθεστώς πλήρους υποταγής, οικονομικής και πολιτικής παράδοσης της εθνικής μας ανεξαρτησίας. Οι κυβερνήσεις της δανειακής σύμβασης, των μνημονίων, της διαφθοράς, της διαπλοκής, της αντιδημοκρατικής αυθαιρεσίας και καταστολής, οδηγούν τον Ελληνικό λαό σε γενοκτονία. Μέσα σε αυτό το ακραίο πολιτικό τοπίο οι Δυνάμεις της Κοινωνίας –εμείς, Αθηναίες και Αθηναίοι πολίτες – αποφασίσαμε να αντισταθούμε. Αναλαμβάνουμε, ως ανεξάρτητη δημοτική κίνηση πολιτών, την πρωτοβουλία της διεκδίκησης του Δήμου της Αθήνας, υπερασπιζόμενοι τα θεμελιώδη δικαιώματα μας στην αυτοθέσμιση του Τόπου μας.

Σε μια εποχή μαζικής δημοκρατίας, κοινωνικών πολτοποιήσεων και πλανητικών επιβουλών, οι ποιότητες των αξιών είναι πλέον απαραίτητες για την υπαρξιακή υπόσταση κάθε Πολίτη.
Έχοντας ως όπλο την εμπιστοσύνη του λαού της Αθήνας, δηλώνουμε ότι θα βρεθούμε από τη πρώτη στιγμή στο πλευρό του αγωνιζόμενου και δοκιμαζόμενου ελληνικού λαού, με πίστη στα δίκαια του αγώνα του.

Οι Δυνάμεις της Κοινωνίας, με εργαλείο την Άμεση Δημοκρατία και όραμα την Κοινωνία των Πολιτών, απευθύνονται σε όλους τους Έλληνες, σε όλους τους Αθηναίους. Τους καλούμε μαζί να σπάσουμε τα δεσμά της κομματοκρατίας, να επανακτήσουμε την αξιοπρέπεια μας, να πάρουμε το μέλλον του Δήμου στα χέρια μας, να αγωνιστούμε για μια καλύτερη Αθήνα.
Μας αξίζει μια καλύτερη ζωή. 


Στοιχεία επικοινωνίας:
Γραφεία / Εκλογικό κέντρο

Πανεπιστημίου 59 & Εμμ. Μπενάκη (μέγαρο ΦΙΞ),
7ος όροφος, γρ. 701β & 702 – Αθήνα (μετρό Ομόνοιας)
Τηλ. 6973905262 / 6971860957



Κώστας Ζουράρις- Από τον Γρηγόριο Παλαμά στον Κωστή Μοσκώφ



Συγγραφέας: 
Κώστας Ζουράρις

Τελικά θα πρέπει να δούμε αυτή την εκπληκτική συναύληση του λαϊκού με το λόγιο στοιχείο –το πάρα πολύ λόγιο στοιχείο και το εξαιρετικά λαϊκό στοιχείο– το οποίο  πέτυχε αυτή η πόλη εδώ, τουλάχιστον κατά τα τελευταία 800 χρόνια. 
Θα σας πω βέβαια το εξής, για να τελειώνουμε, για να προχωρήσουμε λίγο πάρα πέρα. Πριν από τέσσερα-πέντε χρόνια, στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, ο Τρεμόπουλος, ο οποίος ως αξέστως ανεπίξεστος –είναι φοβερό το τι αγραμματοσύνη υπάρχει– νομίζει ότι μπορεί να λέει ότι θέλει, πρότεινε, επειδή ο Κεμάλ Ατατούρκ –είχε ένα στατιστικό επιχείρημα, το οποίο έδειχνε και σωστό– είναι ο πιο γνωστός Θεσσαλονικεύς όλων των εποχών, ασχέτως αν ήταν και ο μεγαλύτερος σφαγεύς, πρέπει να του αφιερώσουμε κάτι, ξέρω εγώ ένα απορριμματοφόρο. Του γράφω λοιπόν τότε το εξής: «Προσπαθήστε τουλάχιστον εσείς να μάθετε και κανένα γράμμα. Να σου πω το εξής στατιστικά (αυτά τα μπακάλικα): ο πιο γνωστός Θεσσαλονικεύς τα τελευταία 2300 χρόνια –γιατί ο Μέγας Αλέξανδρος δεν είναι μάλλον Θεσσαλονικεύς–  ποιος είναι; Οι εξής δύο: Κύριλλος και Μεθόδιος. Πρώτον, δια  το «ασήμαντο» γεγονός ότι 350.000.000 Σλάβων, εδώ και 1200 χρόνια, έχουν τον Κύριλλο και τον Μεθόδιο ως κτητορικούς ιδρυτές της αυτογνωσίας τους – κατά σύμπτωση τους έκαναν και την γλώσσα, το κυριλλικό αλφάβητο, ο ένας απ’ τα δύο αρχοντόπουλα της Θεσσαλονίκης, γιος του στρατιωτικού διοικητού της Θεσσαλονίκης. Όσο και από συνέδρια –γιατί εγώ έχω πάει σε τέσσερα πέντε συνέδρια, κατά τη διάρκεια της ζωής μου, που με είχαν καλέσει για τον Κεμάλ Ατατούρκ, όταν ήμουν στο Παρίσι (τα οποία τα οργάνωνε το γενικό επιτελείο στρατού της Τουρκίας, με κρατικά χρήματα τουρκοφασιστικά)  είναι τουλάχιστον τρεισήμισι  χιλιάδες τα συνέδρια που γίνονται τα τελευταία 100-150 χρόνια για τον Κύριλλο και τον Μεθόδιο και υπάρχουν πάνω από 100.000 ανακοινώσεις και μονογραφίες. Για να τελειώνει αυτή η σαχλαμάρα. Ο πιο γνωστός Θεσσαλονικεύς είναι οι εξής δύο: ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος. ΤΕΡΜΑ.»
Ξαναγυρίζουμε στα καθ’ ημάς. Ξεκινώ και ορίζω το πλαίσιο όπως μας το δίνει ο Ντίνος Χριστιανόπουλος. Διαβάζω τα λόγια του Ντίνου. «Άπαξ και δεχτεί κανείς την περισσή ακτινοβολία αυτής της πόλης, δεν μπορεί πλέον να γράφει για άλλα πράγματα. Η Θεσσαλονίκη σε κερδίζει με πολλούς τρόπους. Την ιστορική της μνήμη, την ζωντανή της παράδοση, την γοητευτική τοπογραφία της, την πολυεθνική διαστρωμάτωση, τον πολιτισμό της, το ακατάβλητο πείσμα της για συμβίωση, για επιβίωση. Την ανεξάντλητη ικανότητά της για ανανέωση».
Εγώ δεν μπορώ να μιλήσω για την ζωντανή της παράδοση διότι έχουμε εδώ μαζί μας τον Ντίνο τον Χριστανόπουλο, αλλά επειδή κι εγώ έχω πάρα πολύ θυμώσει ειδικά με τους Αθηναίους που έρχονται, το Άρδην κ.λπ., και λένε για μια «παρακμή στη Θεσσαλονίκη», θα πω ότι, αυτή τη στιγμή, η Θεσσαλονίκη έχει την μεγαλύτερη αναμόχλευση της αργόσυρτης διάρκειας στη μουσική μας –εκτός από την τρομερή δουλειά που έχει κάνει ο Ντίνος– αλλά για την λογία παράδοση, με το συγκρότημα του Κυριάκου Καλαϊτζίδη, το «Εν χορδαίς». Το «Εν Χορδαίς είναι παγκόσμιο μουσικό συγκρότημα, ψάχνει στα αρχεία του Βατικανού, στα αρχεία της Κωνσταντινουπόλεως, στο αρχείο της μονής Ιβήρων, 5.000 μουσικά κομμάτια που δεν έχουν ακόμη μελετηθεί (και τα φτιάχνει ο Κυριάκος). Το συγκρότημά του, που έχει βυζαντινούς, δηλαδή Τούρκους, Ρουμάνους, δικούς μας Ρωμιούς, μουσικούς, είναι πλέον παγκοσμίως αναγνωρισμένο ως μουσική πρόταση για τη μεγάλη αργόσυρτη διάρκεια της διαχρονικής ελληνικής μουσικής, και εν πάση περιπτώσει, διά του «Εν χορδαίς» και μόνον, η Θεσσαλονίκη είναι αυτή τη στιγμή ένα παγκόσμιο μουσικό κέντρο.  – Αλλά το Άρδην πρέπει να τα μάθει αυτά. Μου φαίνεται πως και πάλι δεν θα μου δημοσιεύσουν τον λόγο μου… Ίσως με κάποιες περικοπές!
Θα ξεκινήσω από τον Ντίνο και πάλι, «ψωριάρες φτωχογειτονιές που βρήκατε τόσο παχιά ομοιοτέλευτα», του Ντίνου Χριστιανόπουλου, θα σου χαρίσω μερικά καταπληκτικά ομοιοτέλευτα αυτής της πόλης, τα οποία τελικώς σε γέμισαν, με γέμισαν και επιστρέφουμε σ’ αυτά.  Τέσσερα ομοιοτέλευτα: Το ουσιοποιόν, το ζωοποιόν, το λογοποιόν και το θεοποιόν, μαζί με ένα πέμπτο, που είναι του Κωστή, το ενοποιόν. Ποια είναι αυτά; Ποια είναι η περίφημη επεξεργασία, που ξεκινάει από τους Πατέρες της εκκλησίας, για το πώς οι άκτιστες ενέργειες του θεού  προσλαμβάνονται και γίνονται δεκτές από τον άνθρωπο, την κοινωνία και επομένως και τα άψυχα του ουσιοποιού και τα έμψυχα, τα ζώα που μετέχουν του ζωοποιού και ο άνθρωπος μετέχει του λογοποιού και άρα ο άνθρωπος μετέχει και του θεοποιού, γιατί μπορεί να γίνει κατά χάρη και ισόθεος, μπορεί να το κάνει πότε; Και σας δίνω το δεύτερο ζευγάρι με τα παχιά τα ομοιοτέλευτα του Ντίνου του Χριστιανόπουλου. Μπορεί να γίνει ισόθεος, μπορεί να γίνει λογοποιός ο άνθρωπος, όταν έχει το αυτεξούσιον, το αυτεπίκτατον, το εθελόφυτον, το εθελόρμητον  και το αυτοδέσποτον,  κι έχει και άλλα δεκαπέντε.
Νάτα τα ομοιοτέλευτα της Θεσσαλονίκης. Σε όλη τη διάρκεια των 2.000 ετών, μετά την αρχαία Ελλάδα, συντήρησαν και συνδιαμόρφωσαν την λαϊκή εγρήγορση της ελευθερίας, της προσωπικής αξιοπρεπείας και της προσωποπαγούς ευθύνης απέναντι στην ελευθερία  μας· τα οποία συντήρησαν, λίγα χρόνια μετά την διατύπωσή τους από τον Γρηγόριο τον Παλαμά, τα πρώτα αντάρτικα κινήματα.  Δεν είναι τυχαίο ότι τα πρώτα αντάρτικα και η πρώτη κλεφτουριά, εκτός από τα οργανωμένα κινήματα στην κάτω Ελλάδα, σχηματίζονται στον Όλυμπο, στο Βέρμιο και στα Πιέρια, αμέσως κατά την διάρκεια της τουρκικής κατοχής, πριν καταληφθεί η Θεσσαλονίκη από το 1430 έχουμε αντάρτικα, γιατί ακριβώς έχει καταλάβει τον κάμπο  η Τουρκιά. Αυτά συντήρησαν και τη λαϊκή εγρήγορση γιατί είχαν το πρόταγμα της προσωπικής ελευθερίας με το εθελόρμητον, το εθελόφυτον το αυτοδέσποτον, το αυτεπίτακτον, που μπορεί να σε πάει γίνεις ισόθεος,  λογοποιός και συ. 
Κι αυτό βοήθησε μετά τους Κολυβάδες, όπου διαχέεται αυτό στο λαϊκό καθημερινό στρώμα, και αυτό το πράγμα δημιουργεί κατευθείαν στον Μοσκώφ: για πρώτη φορά στην ιστορία της λογίας παραδόσεως: διαπιστώνει και αποτυπώνει εσαεί αυτό που θα σας διαβάσω. Οι δυό κεκοιμημένοι μας ο Κωστής Μοσκώφ και ο Γρηγόριος ο Παλαμάς, συνεχίζουν αυτή τη μεγάλη παράδοση  της ελευθερίας και η οποία δημιούργησε το αντάρτικο, την ανταρσία, την αναχώρηση πέρα από κάθε ποδηγέτηση. Δέστε τι γράφει ο Μοσκώφ. Είναι από το ταλαίπωρο το βιβλίο του με το οποίο προσπαθούσε να εκσυγχρονίσει το ΚΚΕ και δεν κατάλαβαν τίποτα· τον βρίζανε και οι άλλοι οι ακροδεξιοί, οι εκσυγχρονιστές, γενικώς ήταν μια συμφορά, όλοι αυτοί οι εγγράμματοι που  υποτίθεται ότι ήταν η εγγράμματη Ελλάδα.
Είναι η «Η Μεγάλη Πέμπτη, Σταύρωση και Διαλεκτική  από το Λαϊκισμός ή Πρωτοπορία, Δοκίμιο 3: «Στην παραδομένη μας ιδεολογία που διαπιστώνει την πράξη της ιστορίας με την θεολογική γλώσσα». Προσοχή, δύο ισχυρότατες στιγμές  στην οργάνωση της λογικής  αλληλουχίας  της φράσεως «Στην παραδομένη μας ιδεολογία διατυπώνεται η πράξη αυτή της ιστορίας με την θεολογική γλώσσα· και αυτό για 2000 χρόνια, «που είναι η βασική ως πρόσφατα κοινή λαϊκή συμβολική.» Ένα το κρατούμενο, ακροτελεύτιο και εναρκτήριο: Η λαϊκή κοινή συμβολική του Ελληνισμού, μετά ουσιαστικά την πτώση των ελληνίδων πόλεων και την κατάκτηση των ελληνιστικών βασιλείων από τη ρωμαιοκρατία, η ελληνική κοινή λαϊκή συμβολική εκφράζεται με τα τσουρέκια, εκφράζεται με τις λαϊκές λιτανείες για την ξηρασία, για την βροχή, με «τα σα εκ των σων σοι προσφέρω  κατά πάντα και δια πάντα» και εκφράζεται επομένως μέσα από μια θεολογική γλώσσα διάσπαρτη, διάχυτη, που μπαίνει στον δεκαπεντασύλλαβο, που ξαναμπαίνει στην λαϊκή ζωγραφική μας, μπαίνει στα κιλίμια μας, μπαίνει στους τζετζερέδες μας μέσα, και διαμορφώνει το αντάρτικο που μας επέτρεψε να… ξαναγυρίσουμε στην Κατοχή του μνημονίου!

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Έκθεση Oxfam

Έκθεση Oxfam

Εν μέσω κρίσης, οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι, ταυτόχρονα αυξάνονται αλματωδώς: κατά 59% από το 2003 ως το τέλος του προηγούμενου χρόνου, αυξήθηκαν όσοι διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία άνω των 30 εκατ. δολαρίων, κατά την εφετινή έκθεση για τον πλούτο της εταιρείας μελετών Knight Frank.

Περίπου 85 άτομα, κατέχουν όσα χρήματα διαθέτουν τα 3,5 δισ. των φτωχότερων στον πλανήτη, αποκάλυψε η μη κυβερνητική οργάνωση Oxfam, τον περασμένο Ιανουάριο, με την έκθεση της, ενώ επισήμανε πως ο μισός παγκόσμιος πλούτος βρίσκεται στα χέρια του 1% του πληθυσμού, το οποίο, μάλιστα, την περίοδο της κρίσης αύξησε τα εισοδήματά του σε 24 από τις 26 χώρες για τις οποίες κρατούνται στοιχεία από το 1980. 

Επτά στους δέκα πλούσιους ζουν σε χώρες όπου η οικονομική ανισότητα αυξήθηκε τα τελευταία 30 χρόνια. Στην Κίνα, στην Πορτογαλία και στις ΗΠΑ, το πλουσιότερο 1% υπερδιπλασίασε το μερίδιό του στο εθνικό εισόδημα από το 1980, ενώ ακόμη και σε χώρες που φημίζονται για το σύστημα ισότητας, όπως η Σουηδία και η Νορβηγία, το μερίδιο των εισοδημάτων που πηγαίνει στο πλουσιότερο 1% αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 50%.

Για την Oxfam, η τεράστια ανισότητα οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στηχρηματοπιστωτική απορρύθμιση, στα στρεβλά φορολογικά συστήματα και στους κανονισμούς που διευκολύνουν τη φοροδιαφυγή. Χωρίς ανάληψη ουσιαστικής δράσης από τους πολιτικούς ηγέτες διεθνώς, οι ανισότητες αυτές θα μεταφέρονται από γενιά σε γενιά.

Οι λαοί θα πληρώνουν απ’ το υστέρημα, για μεγαλύτερο διάστημα, για να γίνονται κάποιοι από πλούσιοι, πλουσιότεροι…
(Σ. Πάγκαλος-Από το Ενημ. Δελτίο του ΤΕΕ)

Η πλήρης Έκθεση στο:


Σάββατο 10 Μαΐου 2014

ΒΙΔΑΛΗΣ

Αγαπητοί φίλοι των ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως την ερχόμενη Κυριακή το απόγευμα γευόμαστε την λιχουδιά υποβρύχιο από την ευγενή προσφορά του Μανώλη στο στέκι "ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ" παρακολουθώντας την μεγάλου μήκους ταινία του Σταύρου Βιδάλη. Λεπτομέρειες στην αφίσα που σας επισυνάπτεται. 

Σας περιμένουμε να περάσουμε όμορφα


Καλή αντάμωση
για τις ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ - ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΙΔΑΛΗΣ & ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ
Νάγια Δρακονταειδή 

Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ



Σκληρή κριτική από Καμμένο: Παραδίδονται στρατηγικοί τομείς της χώρας σε ξένους


«Αυτό το σχέδιο ξεκίνησε ο Γιώργος Παπανδρέου, το συνέχισε η κυβέρνηση Παπαδήμου και το ολοκληρώνει η κυβέρνηση Σαμαρά»...
Σχέδιο παράδοσης στρατηγικών τομέων της χώρας διαβλέπει ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος, ο οποίος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του επί του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, άσκησε σκληρή κριτική στον πρωθυπουργό και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης για την κυβερνητική πολιτική, κατηγορώντας τους για απαξίωση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών.
Όπως είπε ο κ. Καμμένος, την ίδια στιγμή που οι μικροομολογιούχοι αντιμετωπίζονται με τα ΜΑΤ, μεγάλοι κερδοσκόποι αποζημιώνονται, «η Εθνική Τράπεζα παραδίδεται στον Τζορτζ Σόρος» ενώ, όπως είπε, στον Τζον Πόλσον επιδιώκεται να περάσει το 10% της ΕΥΔΑΠ, ώστε να ελέγχει το νερό στην Ελλάδα, καθώς και τα κατασχεμένα από τις τράπεζες σπίτια των Ελλήνων.
«Αυτό το σχέδιο ξεκίνησε ο Γιώργος Παπανδρέου, το συνέχισε η κυβέρνηση Παπαδήμου και το ολοκληρώνει η κυβέρνηση Σαμαρά» ανέφερε και πρόσθεσε πως όταν εκείνος μιλούσε για παιχνίδια με CDS και τις συναντήσεις του Σόρος με τον Παπανδρέου, «μας κατηγορούσαν για σενάρια επιστημονικής φαντασίας».
Ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι εξαγγέλλει κάθε χρόνο μια Ελλάδα η οποία δεν υπάρχει: «Λίγες ημέρες πριν από τις ευρωεκλογές βλέπουμε τον πρωθυπουργό σε ένα τηλεοπτικό σποτ να παρουσιάζει στον ελληνικό λαό την Ελλάδα που εκείνος φαντάζεται. Μιλά για ανάπτυξη και απασχόληση, αλλά η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική και δεν την λέμε μόνο εμείς, την ζουν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες. Έξι χιλιάδες αυτοκτονίες, δύο εκατομμύρια άνεργοι, τρία εκατομμύρια Ελληνίδες και Έλληνες ανασφάλιστοι».
Ο κ. Καμμένος κατηγόρησε επίσης την κυβέρνηση ότι απαξιώνει τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, αναφέροντας πως η χώρα κυβερνάται με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. «Δημοκρατία σε μια χώρα που άλλα ισχύουν για τους ισχυρούς και άλλα ισχύουν για τους πολίτες. Δημοκρατία σε μια χώρα που αυτό που νομοθετεί η Βουλή είναι συνεχείς ασυλίες σε εκείνους που επιτελούν το έργο της υποταγής της χώρας στους διεθνείς δανειστές» υπογράμμισε.
Ο κ. Καμμένος υποστήριξε ακόμη ότι έρχονται «νέα σκληρά μέτρα» την ίδια στιγμή, που, όπως είπε, δίνεται συνεχώς αμνηστία προς οποιονδήποτε μπορεί να εξετασθεί για σκάνδαλα: «Μέσα σε έξι μήνες έχουν αμνηστευτεί σκάνδαλα δημάρχων, σκάνδαλα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, οι μίζες για εξοπλιστικά, οι διοικήσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά για την υπόθεση των υποβρυχίων-για να καλυφθεί ο κ. Βενιζέλος, αμνηστεύτηκε η Siemens. Τα 2,5 εκατομμύρια που αποφάσισε η εξεταστική επιτροπή για τη Siemens να δοθούν στον ελληνικό λαό, διαγράφηκαν. Ο Χριστοφοράκος παραμένει υπό ασυλία στη Γερμανία και καμία αίτηση δεν γίνεται από την ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να καταθέσει σε ποιους πληρώθηκαν χρήματα».
Ο Πάνος Καμμένος αφού ζήτησε «στάση πληρωμών για ένα δάνειο που ποτέ δεν πήραμε» πρότεινε Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου, μηδενικό ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και αφορολόγητο πετρέλαιο για δύο χρόνια στους αγρότες για την ανασυγκρότηση της πρωτογενούς παραγωγής.
Καταλήγοντας τόνισε πως «οι εκλογές της 25ης Μαΐου θα δείξουν ότι υπάρχει νέα μέρα που θα χαράξει για την πατρίδα μας».
ΠΗΓΗ http://www.epikaira.gr/article/skliri-kritiki-apo-kammeno-paradidontai-stratigikoi-tomeis-tisxoras-se-ksenoys

ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ

Και συ τσούλα των δημίων επιστήμη,
της αλήθειας εσχάτη τεφροδόχα,
και συ πρόστυχη πένα και μολύβι,
του βούρκου λιβανίζετε την μπόχα

ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ

Χρέος και Μεφιστοφελής. Του Γιάνη Βαρουφάκη Μερικές σκέψεις για τον ρόλο του χρέους αφιερωμένες στη μνήμη του Τόνι Μπεν. Πηγή: www.lifo.gr


«Η Κόλαση είναι όπου είμαι» λέει ο Μεφιστοφελής (του Μάρλοου) στον Φάουστους όταν εκείνος, αντικρίζοντας τον Πρίγκιπα του Σκότους, αναρωτιέται αν βρίσκεται στην Κόλαση ή αν απλώς ο Μεφιστοφελής τον επισκέπτεται για να απαιτήσει την αποπληρωμή του. Κάπως έτσι νιώθει και ο υπερχρεωμένος: όπου και να πάει, το χρέος του τον ακολουθεί. Χειρότερο ακόμα και από σκιά, τον περικυκλώνει παντού και πάντα. Πηγή: www.lifo.gr
Οι υπερχρεωμένοι, άνθρωποι που ζουν μέσα στη σκιά του «μη βιώσιμου» χρέους, εξαντλούνται και σαν τον Φάουστους τείνουν να αποδεχθούν την υποταγή τους. Γρήγορα χάνουν κάθε ελπίδα και συνηγορούν σε ό,τι τους υπαγορεύει ο πιστωτής. Σε κοινωνίες απόλυτης φτώχειας, η υποταγή τους παίρνει τη μορφή συμφώνου δουλείας – είτε γίνονται οι ίδιοι δούλοι του δανειστή ή του παραχωρούν το παιδί τους σκλάβο σε κάποιο εργοστάσιο παραγωγής π.χ. χαλιών (όπου θα δουλέψει μέχρι να... αποπληρώσει το χρέος των γονιών). Στις δικές μας κοινωνίες η υποταγή παίρνει άλλη μορφή: εκείνη της «συναίνεσης» και υπερψήφισης στις κάλπες πολιτικών που υπαγορεύουν οι δανειστές, ακόμα κι αν αυτές οι πολιτικές (τις οποίες υπερψηφίζουν) αυξάνουν κι άλλο το χρέος τους, σφίγγοντας ακόμα περισσότερο τα λουριά που δένουν το σβέρκο τους. Πηγή: www.lifo.gr
Όπως έλεγε ο Κοντορσέ, το μυστικό της καταπίεσης δεν βρίσκεται στην ισχύ του σατράπη αλλά στον νου του δούλου. Ιδίως μετά την κατάκτηση του δικαιώματος στο εκλέγειν και στο εκλέγεσθαι από όλους, το μέγα ερώτημα ήταν πώς είναι δυνατόν μια ισχνή μειονότητα να καταφέρνει να διατηρεί, συστηματικά, τη δυνατότητα επιβολής επί της συντριπτικής πλειονότητας; Πώς κάνεις τους πολλούς να ψηφίζουν υπέρ πολιτικών και «λύσεων» που διατηρούν την απολυταρχία των πολύ λίγων; 
Ο Τόνι Μπεν, ο Άγγλος ηγέτης της Αριστεράς του Εργατικού Κόμματος που μας άφησε την προηγούμενη βδομάδα, πρόσφερε την εξής απλή απάντηση: «Υπάρχουν δύο τρόποι για να ελέγχεται ένας λαός. Αρχικά τον τρομοκρατείς και, στη συνέχεια, του σπας το ηθικό. Ένα μορφωμένο, υγιές έθνος που σφύζει από αυτοπεποίθηση δεν είναι εύκολο να χειραγωγηθεί. Είναι απίστευτο πως τόσο πολλοί άνθρωποι συναινούν στην κατανομή πλούτου και εξουσίας που τους εξευτελίζει και τους καταδυναστεύει. Όμως συναινούν επειδή είναι φτωχοί, αποκαρδιωμένοι και φοβισμένοι και σε αυτή την ψυχολογική κατάσταση θέλουν να πιστέψουν πως το μη χείρον είναι να συμμορφωθούν προς τις υποδείξεις, ελπίζοντας για το καλύτερο». Πηγή: www.lifo.gr
Από όλα τα όπλα που έχει στη διάθεσή της η ολιγαρχία για να γονατίσει τους πολλούς και να τους κάνει έρμαιά της, το χρέος είναι το ισχυρότερο – όπως γνώριζε πολύ καλά ο Μεφιστοφελής και έμαθε, για κακή του τύχη ο Φάουστους. Πράγματι, την εποχή που η πλειονότητα άρχισε να κατακτά δικαιώματα (π.χ. την ψήφο) το προσωπικό χρέος των πολλών μπήκε σε τροχιά κάμψης. Το χαμηλό και μειούμενο χρέος, ως ποσοστό του εισοδήματος των εργαζομένων και της μεσαίας τάξης, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη που έφερε η δεύτερη βιομηχανική επανάσταση, οδήγησε σε μεγάλες κατακτήσεις: στα εθνικά συστήματα υγείας, στο δικαίωμα στη δύσκολη γνώση, σε συντάξεις και επιδόματα ανεργίας, στην προοδευτική φορολόγηση. Τίποτε απ' όλα αυτά δεν θα γινόταν αν οι λαϊκές μάζες στην Αγγλία, την Αμερική, την Γαλλία κ.ά. ήταν υπερχρεωμένες. Ο «νταλκάς» του χρέους θα έδινε στους πολύ λίγους τη δυνατότητα να κερδίσουν όλες αυτές τις μάχες. Τις έχασαν επειδή, μετά τον πόλεμο, οι πολλοί απελευθερώθηκαν από το χρέος και μπορούσαν να θεωρούν δεδομένη την έμμισθη εργασία με μισθούς που αυξάνονταν πιο γρήγορα απ' ό,τι οι τιμές (αντανακλώντας την αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας).  
Εικονογράφηση: David Shirgley Πηγή: www.lifo.gr

Όλα αυτά άλλαξαν από τη δεκαετία του 1970, όταν ο φόβος της ανεργίας μείωσε τους πραγματικούς μισθούς και τους κρατά από τότε στάσιμους. (Γνωρίζατε ότι στις ΗΠΑ το ωρομίσθιο είναι σήμερα χαμηλότερο σε πραγματικές τιμές απ' ό,τι το 1973;) Κάπου εκεί έγινε η Μεγάλη Υποκατάσταση: αντί για μισθούς, οι πολλοί κλήθηκαν να στηρίξουν το βιοτικό τους επίπεδο εισερχόμενοι στο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Πώς; Καταρχάς δανειζόμενοι μέσω πιστωτικών καρτών. Κατόπιν, ποντάροντας στο χρηματιστήριο της αγοράς ακινήτων, με χρήματα που λάμβαναν από στεγαστικά δάνεια τα οποία «τοποθετούσαν» σε ντουβάρια, ελπίζοντας στην αύξηση της τιμής του σπιτιού (οπότε το πουλούσαν, εξαργύρωναν τα κέρδη, έπαιρναν μεγαλύτερο στεγαστικό, μεγαλύτερο και ακριβότερο σπίτι κ.ο.κ.). Τέλος, αντί για απλές, «βαρετές» συντάξεις, η πλειονότητα βρέθηκε (θέλοντας και μη) να συμμετέχει σε συνταξιοδοτικά προγράμματα στα οποία οι εισφορές τους (και των εργοδοτών) κατέληγαν ως χαρτοφυλάκια μετοχών και παραγώγων στο χρηματιστήριο, από τα οποία μάλιστα μπορούσαν να δανειστούν πριν γεράσουν (κάτι σαν να δανείζεσαι από τον γέρο εαυτό σου).
 Πράγματι, από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, ιδίως στη Βρετανία και στις ΗΠΑ, η πλειονότητα είδε τους μισθούς της να μειώνονται και να υποκαθίστανται από δανεικά. Από χρέος. Γρήγορα το φαινόμενο επεκτάθηκε και στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα, εκεί που ήμασταν ένας λαός με πολύ πολύ χαμηλό ιδιωτικό χρέος, από τότε που μπήκαμε στην Ευρωζώνη αρχίσαμε να συγκλίνουμε γοργά με τη «Δύση» σε αυτόν το θλιβερό τομέα: στην εξάρτηση από το χρέος. Το ιδιωτικό χρέος, το οποίο έχει μετατρέψει τον μέσο Ευρωπαίο, τον μέσο Αμερικανό και σχεδόν όλους τους Έλληνες σε μορφές που θυμίζουν τον Φάουστους τη στιγμή που αντικρίζει τον Μεφιστοφελή. Κι όπως ξέρουμε, ο Σατανάς γνωρίζει τις καλύτερες μελωδίες. Πηγή: www.lifo.gr
Στον Χαμένο Παράδεισο (Paradise Lost) του Τζον Μίλτον ο Πρίγκιπας του Σκότους δεν αρκείται στο να καταδυναστεύει χρεοκοπημένους τύπους όπως ο Δρ Φάουστους. Έχει μεγαλύτερες φιλοδοξίες. Θέλει να εντυπωσιάσει τους ηττημένους. Να ξυπνήσει μέσα τους τη δίψα για την εξουσία επί όλων των άλλων. Να μας κάνει κατ' εικόνα και ομοίωσίν του. «Είναι καλύτερα να βασιλεύεις στην Κόλαση, παρά να είσαι υπηρέτης στον Παράδεισο» κοκορεύεται με τρόπο που μας προσκαλεί να τον αντιγράψουμε. Πρώτα έρχεται το χρέος, ακολουθεί η παράδοση στους δανειστές και έπεται ο Μεφιστοφελής, με ένα ιδεολογικό μανιφέστο που κάλλιστα θα μπορούσε να είναι της Χρυσής Αυγής (αν είχαν κάποιον που να διάβαζε... Μάρλοου). 
«Η μεγαλύτερη επανάσταση θα γινόταν αν οι πολλοί ψήφιζαν σύμφωνα με το συμφέρον τους. Είναι κάτι που οι εξουσιάζοντες δεν θέλουν. Γι' αυτό τους συμφέρει να κρατούν τον κόσμο υπερχρεωμένο, χωρίς ελπίδα, ηττοπαθή. Το μόνο αντίδοτο σε αυτήν τη μορφή τυραννίας είναι ο άσβηστος θυμός απέναντι στην αδικία». 
Τάδε έφη ο Τόνι Μπεν σε μία από τις τελευταίες του ομιλίες. Το μόνο που θα πρόσθετα είναι «κι ένα γενναίο κούρεμα χρέους, δημόσιου και ιδιωτικού!». Χωρίς επιμηκύνσεις. Και χωρίς τα κρυφά τερτίπια που μεγεθύνουν τη σκιά της χρεο-δουλοπαροικίας που περιφέρουμε όπου και να πάμε. Πηγή: www.lifo.gr

Γόρτυνα Κρήτης και Ευρώπη. Για ένα πέπλο αδειανό... από τον Κροίσο ληστεμένο.